Josip Draženović, predsjednik HUKA-e

Sa zadovoljstvom vam predstavljam web stranice naše Udruge. Želja nam je da budemo što korisniji našim članicama i što dostupniji javnosti i svima koje zanimaju autoceste i način na koji se njima gospodari. Nadam se da smo u tome uspjeli, ali smo otvoreni za vaše sugestije i komentare.

Republika Hrvatska je 1994. godine imala 304 km autocesta i intenzivna izgradnja u proteklim godinama bila je veliki izazov društvima za autoceste kojima je takav zadatak povjeren. Danas pred članicama Udruge stoje novi izazovi, učinkovito gospodarenje i održavanje mreže koja iznosi 1.313,8 kilometara.

Vlada Republike Hrvatske odlučila se na izgradnju autocesta putem koncesijskog modela, nastavljajući praksu naplate cestarine, koja je u Hrvatskoj postojala još od puštanja u promet prve dionice autoceste 1971. godine, one od Zagreba do Karlovca.

Cestarina je kao sredstvo financiranja izgradnje i upravljanja autocestama prihvaćena u najvećem broju zemalja Europske unije. Europska unija zagovara načelo da je korisnik zagađivač i on plaća uslugu za korištenje infrastrukture.

Drago mi je da mogu reći da hrvatska koncesijska društva: Hrvatske autoceste d.o.o. (HAC), Autocesta Rijeka-Zagreb d.d. (ARZ), Autocesta Zagreb-Macelj d.o.o. (AZM) i BINA ISTRA d.d. (BI) idu ukorak s organizacijskim i tehnološkim rješenjima srodnih koncesijskih društava u Europi, ali nova rješenja i brzi razvoj mobilnosti tjeraju nas na kontinuirani razvoj kako bi naše autoceste zadovoljile glavne kriterije: sigurnost, mobilnost i očuvanje okoliša.

Nastojat ću nastaviti uspješnu koordinaciju svih članica koju su započeli moji prethodnici te ostvariti ciljeve koje je Udruga stavila pred sebe. Prije svega mislim na ujednačavanje procedura i postupanja u gospodarenju autocestama i pružanju što kvalitetnije usluge korisnicima, ali i na artikuliranje zajedničkih stavova i akcija naših članica radi predstavljanja potreba i interesa sektora autocesta na svim razinama.

Time ćemo postizati glavne ciljeve koje očekuju korisnici hrvatskih autocesta, stanovništvo uz autoceste, dioničari i poslovni partneri, a to su:

  • Poboljšanje sigurnosti za sudionike u prometu;
  • Smanjenje utjecaja na okoliš, stvarajući ekološki prijazne autoceste;
  • Kvaliteta usluge i udobnost za korisnike koji plaćaju cestarinu;
  • Razvoj interoperabilnosti između domaćih koncesionara te povezivanje sa susjednim koncesijskim društvima Europske Unije na razini euroregionalnih projekata.

Pozivam vas da na sljedećim stranicama saznate više o udruzi HUKA i njenim članicama.

Soba 2 Stola© 2004-2017 Hrvatska udruga koncesionara za autoceste s naplatom cestarine - HUKA
Sva prava zadržana.