U okviru Europske povelje o sigurnosti cestovnog prometa Hrvatska se također obvezala promicati sigurnost na cestama. Tako je na svim hrvatskim autocestama distribuiran letak Europske komisije s upozorenjima o najčešćim uzrocima prometnih nesreća, koje svatko od nas može izbjeći.

Sigurnost je najveći prioritet Europske unije, posebice subjekata koji se bave gospodarenjem autocestama. Tako je sigurnost primarni cilj i hrvatskih tvrtki za upravljanje autocestama. Autoceste su po svojoj koncepciji osmišljene kao prometnice koji pružaju najveću razinu sigurnosti i udobnosti pa su tako autoceste i danas najsigurnije prometnice, statistike pokazuju da su autoceste 4 puta sigurnije od ostalih cesta. No, vožnja je interaktivno djelovanje čovjeka, ceste, vremenskih uvjeta i drugih sudionika u vožnji autocestom i odgovornost svake osobe koja sjeda u automobil je od presudne važnosti.

Na autocestama bilježimo nesreće kojima je najčešći uzrok:

  • prebrza vožnja; svaka vožnja iznad dopuštene maksimalne brzine, koja nije prilagođena uvjetima na cesti, životni je rizik i ne dopušta da pravilno reagiramo na nepredviđene situacije. Najveća dopuštena brzina na autocesti je 130 km/h.
  • umor; vožnja autocestom ponekad je monotona i zamorna pa je potrebno stati i odmoriti, preporučljivo je naprosto odrijemati 10-15 minuta
  • nepoštivanje razmaka; ovo je vrlo čest uzrok prometnih nesreća stoga držite razmak
  • vožnja pod utjecajem alkohola; konzumacija alkohola će vašim refleksima oduzeti potrebnu brzinu i budnost
  • nepropisno pretjecanje vozila; pretjecanje bez provjere i davanja signala za pretjecanje kao i pretjecanje desnim prometnim trakom je opasno
  • nevezanje sigurnosanog pojasa;
  • ulazak u krivi smjer; tijekom vožnje je važno biti sabran i pratiti sve prometne znakove i obavijesti te ih se pridržavati
  • kretanje na put s neispravnim ili neprovjerenim vozilom;
  • kretanje na put dok traju gužve; pri čemu ne dobivate na vremenu, a gubite živce

Navedeni uzroci nesreća na autocestama imaju ozbiljne posljedice koje su ponekad i pogubne: izlijetanje s autoceste, udar u zaštitnu metalnu ogradu, lančani sudari, nalijetanje na vozilo ispred sebe.

Stoga budite odgovorni prema svom životu

U okviru svog Programa djelovanja (Action Plan) Europska unija donijela je niz mjera za povećanje sigurnosti cestovnog prometa.

Naime, 2001. godine je na svim cestama u Europi poginulo 50.000 osoba. U jednoj jedinoj godini. Broj poginulih je u nekim zemljama posljednjih godina smanjen, ali je još uvijek previsok. Namjera EU je da svi koji mogu poduzmu sve mjere kako bi se do 2010. godine upola smanjio broj poginulih na cestama. Stoga se ASECAP uključio u promociju sigurnosti na cestama te je u Dublinu s Europskom komisijom u travnju 2004.g. potpisao Europsku povelju o sigurnosti cestovnog prometa pod nazivom "25 000 života koje treba spasiti".

Soba 2 Stola© 2004-2017 Hrvatska udruga koncesionara za autoceste s naplatom cestarine - HUKA
Sva prava zadržana.