Posjet ASFINAG-u

17.-tog veljače HUKA je posjetila austrijskog koncesionara ASFINAG u svrhu daljnjeg poboljšanja i proširenja odnosa između zemalja te u svrhu međusobne razmjene stručnih znanja i praksi. Član Uprave društva ASFINAG, Klaus Schierhackli njegova suradnica Julia Huber bili su još jednom izvrsni domaćini tijekom posjete u kojoj su sudjelovali predsjednik HUKA-e Miro Škrgatić i potpredsjednik Aleksandar Čaklović te zamjenica koordinatorice Udruge Diana Benković. Uz njih su u stručnoj posjeti bili i Ante Pribanić, direktor Podružnice za održavanje Autoceste Rijeka Zagreb d.d. i Zrinka Drozdek, suradnica za nadzor i vođenje prometa.

Obnova postojećih tunela starih 25 godina

Mjesto susreta je bio centar službe održavanja Bruck smješten u Štajerskoj, na sjecištu rijeka Mure i M?rz, na udaljenosti otprilike 50km od Graza. Delegati ASFINAG-a posjetili su tunelski kontrolni centar Bruck koji trenutno nadzire 15 tunelskih službi, sveukupne dužine 42,5 km te također neke brze ceste, uključujući telefone za slučaj nužde, sustav upozorenja protiv leda te zimsku službu. Najveći broj tunela u ovom području nadzora prometa star je od 25 do 30 godina i većinom su renovirani i opremljeni vrhunskim tehničkim instalacijama. Očekuje se da će ista takva ulaganja u tri tunela koji se trenutno renoviraju poboljšati njihov rad u roku od 1 do 2 godine.

Kontrola tunela preko video panela / stjenke

Kontrolni centar opremljen je video stjenkom koja se sastoji od slika koje daje otprilike 480 kamera (od kojih ne mogu sve biti prespojene) koje zajedno daju pregled tunela kao i uvid u stanje ukupnog prometa. Kod svih kamera bez kružnog ili nagibnog načina rada dolazi do uključivanja alarma ukoliko se zamijeti vozilo usporenog kretanja, stajaće vozilo, vožnja u suprotnom smjeru ili se detektira dim. Kontrolnim centrom upravlja dvoje ljudi, radi se u tri smjene: svaka smjena traje osam sati po radniku, od ponedjeljka do petka, dok se vikendom radi u dvije smjene u trajanju od 12 sati. Zaposlenici se suočavaju sa svim problemima koji se mogu pojaviti: od manjih kvarova do većih kriznih situacija , pri tom u potpunosti slijedeći planove postupanja u slučaju uzbune. Počevši od svibnja ove godine doći će do integriranja stanice za praćenje prometa u tunelu Gleinalm (8,3 km dužine, dvosmjeran) i tunelu Schartnerkogel (1,2 km dužine). Svi djelatnici koji obavljaju dužnost su posebno kvalificirani, redovito se obučavaju, a svake dvije godine moraju polagati ispit.

Nadalje, posjetili smo tunel Gleinalm i cestarinski prolaz Gleinalm gdje je osoblje dalo na uvid podatke o prometu i financijama.

Najnovije inovacije po pitanju sigurnosnih mjera - Projekt Akut

ASFINAG pridaje veliku važnost aktivnostima vezanim uz istraživanje i razvoj koja zajedno čine veliki doprinos u ostvarenju ASFINAG-ovog cilja da se postane vodeće društvo za gospodarenje autocestama u Europi po pitanju dostupnosti cesta, informacija i sigurnosti. Jedna od novina koja nam je bila predstavljena je projekt upravljanja i izgradnje AKUT ( akustično nadziranje tunela) koji se usredotočuje na razvoj sustava koji bi detektirao kritične situacije u tunelima pomoću praćenja neobičnih zvukova, poput sudara, ispadanja tereta s kamiona itd.

Platforma za čišćenje snijega i leda sa kamiona

Još jedna vrlo interesantna novina iz AFSINAG-a je novoizgrađena i novodizajnirana platforma postavljena kod ugibališta neposredno prije ulaska u tunel. Platforma omogućuje vozačima teških vozila da se popnu na vrh vozila i očiste ostatke snijega i leda. Statistički podaci pokazuju kako pad snijega i leda sa teških vozila u tunelima godišnje uzrokuje jednu do dvije nezgode sa smrtnim ishodom. Platforma se izgradila kako bi se povećala sigurnost i smanjio broj nesreća sa smrtnim ishodom. Donijela je odlične rezultate po pitanju upotrebe i prihvaćanja od strane vozača. U budućnosti se planira postavljanje ovakvih platformi prije ulaska u tunel po cijeloj mreži i gdjegod to infrastruktura bude dozvoljavala.

Sljedeći dan bio je rezerviran za posjetu sjedištu Raab- a u Grazu gdje smo imali još jednu priliku steći bolji uvid u strukturu ASFINAG-ove mreže i organizacije. Zatim smo posljednji put obišli centar za kontrolu prometa Stass gdje se upravo odvijala policijska kontrola opterećenja teških vozila, a nakon toga smo krenuli natrag u Zagreb.

Zahvaljujemo našim prijateljima iz ASFINAG-a na odličnoj organizaciji i dobrodošlici, te se radujemo budućoj suradnji.

Soba 2 Stola© 2004-2024 Hrvatska udruga koncesionara za autoceste s naplatom cestarine - HUKA
Sva prava zadržana.