Hrvatska udruga autocesta s naplatom cestarine (HUKA) je bila domaćin 6. godišnje radionice o marketingu i komunikacijama na području autocesta. Radionica je održana u Zagrebu 12. travnja ove godine.

Cjelodnevni seminar pod nazivom Marketinške kampanje i aktivnosti u cilju promocije autocesta s naplatom okupio je 45 sudionika iz 15 zemalja uključujući predstavnike iz Maroka i Ruske Federacije. Održano je 10 prezentacija kroz dvije panel diskusije uz mnoštvo pitanja i vrijednu razmjenu iskustava među specijaliziranim stručnjacima koji definiraju i provode komunikacijske procese u svojim društvima.

Od operatera autoceste do operatera mobilnosti 

Radionica se fokusirala na novi koncept poimanja autocesta pri čemu je naglašeno da društva za autoceste više nisu pružatelji usluge korištenja infrastrukture već postaju pružatelji kompleksne usluge mobilnost koja mora uključivati i dodane vrijednosti osim korištenja same infrastrukture. Autoceste se kontinuirano digitaliziraju čime se dobiva prilika za razvoj novih usluga i kako je naglasio g. Ferrante iz Italije društva su prešla put od korištenja faksa do uporabe društvenih mreža u samo 25 godina.

Održane prezentacije pružile su uvid u sljedeće teme:

- nove inovativne usluge za korisnike poput mobilnih aplikacija, usluge dijeljenja vožnje te usluga elektro mobilnosti

- marketing i komunikacija putem društvenih mreža (Twitter, Instagram, You Tube, blogovi, Facebook)

- promocija autocesta s naplatom putem novih digitalnih komunikacija i samoposlužnih web portala 

- alati za praćenje zadovoljstva korisnika i kako učinkovito pratiti i analizirati potrebe korisnika

- dobre prakse i inovativne aktivnosti na odmorištima, parkiralištima i pratećim uslužnim objektima

Samoposlužni web portali

Austrijski ASFINAG unaprijedio je svoj ENC web portal te omogućio korisnicima samostalno  upravljanje svojim računima i uređajima. Cilj je bio načiniti web stanicu prijateljsku za korisnike i unaprijediti je za korištenje putem mobitela, što se pokazalo traženijim od mobilnih aplikacija. Samoposlužni web portal dostupan je na 12 jezika. Slično načelo uvođenja pojednostavljenih procesa upravljanja ENC računima koji su prijateljski za korisnike uspostavilo je i portugalsko društvo Brisa.

Turističke zemlje poput Slovačke i Hrvatske pokazale su svoju usmjerenost na pružanje što kvalitetnijih informacija od dolaska u zemlju do dolaska na krajnje odredište što podrazumijeva opće informacije,  one o turističkim znamenitostima, odmorištima, uslugu pomoći na cesti. Slovačka je to provela kroz specijalizirane info centre na ulaznim točkama u zemlju.

Slovenski DARS prezentirao je cjelokupnu kampanju informiranja javnosti i korisnika o prelasku na novi sustav naplate cestarine putem free flowa bez naplatnih rampi te sveobuhvatnim aktivnostima osmišljavanja loga, prodajnih mjesta, web stranice, inovativnog oglašavanja putem kamiona na autocestama i dr. Uspješnost je dokazana rezultatima jer 1. travnja 2018. godine, kada je novi sustav preko noći pušten u korištenje, čak 99.5% korisnika bilo opremljeno novim uređajima.  

Koje izazove nosi budućnost

Ispitivanja zadovoljstva korisnika ukazuju na neka buduća očekivanja korisnika i buduće projekte koji će  za 10 do 20 godina donijeti nove izazove za upravitelje autocesta; kako ublažiti gužve, osigurati uslugu podijeljenog putovanja, omogućiti brzo punjenje električnih vozila, odgovoriti na izazove autonomnih vozila, smanjiti broj vozila, a povećati broj usluga.

Iz svega iznesenog vidljivo je da su marketing i komunikacije prisutni na svim razinama poslovanja društava za autoceste. Predsjednik HUKA-e g. Škrgatić istaknuo je da je glavni cilj pružiti korisniku najbolju vrijednost za novac. Staviti korisnika u središte interesa i omogućiti mu cjelovitu uslugu, a ne samo jedan segment, ponuditi mu najprimjereniji paket korištenja usluge. Zaključeno je također da sve što činimo kao upravitelji ostavlja utisak na korisniku i brendira upravitelja ili autocestu u pozitivnom ili negativnom smislu.

Sve prezentacije dostupne su na http://www.asecap.com/eventasecap.html?layout=edit&id=168

Soba 2 Stola© 2004-2019 Hrvatska udruga koncesionara za autoceste s naplatom cestarine - HUKA
Sva prava zadržana.